Co zrobić po zdanym egzaminie.

 

GRATULACJE
witaj w wielkiej żeglarskiej rodzinie.

 

Po zdaniu egzaminu na patent żeglarza jachtowego, otrzymasz od komisji egzaminacyjnej zaświadczenie o zdaniu egzaminu.

ZALECAMY DOKONAĆ KSERO TEGO WAŻNEGO DOKUMENTU.
(może być problem gdy oryginał zaginie na poczcie)

  1. Następnie musimy wejść na stronę
    www.pya.org.pl
  2. Klikamy w zakładkę:
    PATENTY
  3. Następnie klikamy :
    WYGENERUJ WNIOSEK
    (Po prawej burcie, znaczy stronie)
  4. w „Generatorze wniosków
    uzupełniamy w wolne pola:
    Rodzaj patentu lub licencji wybieramy: Żeglarz jachtowy
    Podstawa wydania dokumentu wybieramy: Nowy patent
    Wpisujemy wymagane dane
  5. Zaznaczamy dwie zgody o przechowywanie danych osobowych
  6. Klikamy:
    Potwierdź wpisane dane
  7. Następnie jeszcze raz sprawdzamy wpisane dane, jeśli się zgadzają klikamy: Zatwierdź i przejdź do płatności
  8. Płacimy poprzez „dotpay” klikając: Zapłać poprzez płatności elektroniczne
  9. Wybieramy swój bank, zaznaczamy trzy zgody i klikamy: Zapłać
  10. Logujemy się do swojego banku i dokonujemy płatności zgodnie z poniższą tabelą:
    Opłaty:

    Osoba dorosła 50 zł
    Uczeń/student 25 zł *

    * – uczniowie i studenci do 26 roku życia, na podstawie ważniej legitymacji

  11. Drukujemy potwierdzenie dokonania płatności.

Do biura PZŻ należy wysłać następujące dokumenty:

  • wypełniony formularz wniosku o wydanie patentu wygenerowany za pomocą Generatora wniosków,
  • zdjęcie o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm /fotografia nie może być zeskanowana/,
  • oryginał zaświadczenia o zdaniu egzaminu wystawionego przez komisję egzaminacyjną,
  • kopia dokumentu upoważniającego do skorzystania ze zniżki 50% (legitymacja)– dotyczy uczniów i studentów do 26 lat z ważną legitymacją,
  • kopia dowodu osobistego lub aktu małżeństwa – dotyczy osób, które zmieniły nazwisko,
  • kopia dowodu opłaty za wydanie patentu żeglarskiego,
  • zgoda rodziców/opiekunów prawnych na uprawianie żeglarstwa. (Kliknij tu po zgodę)

Do zobaczenia na wodzie